ورود هیئتی از دفتر سلطان عمان به یمن برای ملاقات با سران صنعا

به گزارش سبزا، منابع یمنی از ورود هیئتی از دفتر سلطان عمان که در معیت آنها محمد عبدالسلام رئیس هیئت گفتگوکننده دولت نجات ملی یمن قرار داشت، خبر دادند.

ورود هیئتی از دفتر سلطان عمان به یمن برای ملاقات با سران صنعا

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، المیادین از ورود یک هیئت از دفتر سلطان عمان به صنعا پایتخت یمن اطلاع داد.

خبرنگار المیادین گزارش داد: هیئت عمانی در معیت محمد عبدالسلام رئیس هیئت مذاکره نماینده دولت نجات ملی یمن وارد صنعا شده است. این هیئت قرار است که با سران صنعا و مقامات دولت نجات ملی یمن تبادل نظر نمایند.

منابع یمنی هم گفتند که هیئت وابسته به دفتر سلطان طارق بن هیثم، سلسله دیدارهایی در صنعا در راستای کوشش های میانجی گرایانه عمان برای برقراری آتش بس در یمن و آغاز تبادل نظرهای سیاسی، خواهد داشت.

یادآور می گردد که محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن اعلام نموده بود که صنعا آماده ورود به تبادل نظر با هدف دست یابی به راه حل سیاسی برای بحران است.

وی با اشاره به اینگه تبادل نظرهای اخیر تنها پوششی برای پیشبرد اهداف خاص با توجه به تمرکز آن بر موضوع مأرب بود، شرط جدید خروج نظامیان خارجی از یمن را هم به شرط های قبلی شامل انتها محاصره و جنگ یمن اضافه نمود.

وی در تبادل نظریی تلویزیونی گفت: در سایه محاصره و بمباران نمی توان به تبادل نظر پرداخت. عدم توجه به خواسته های صنعا به صلح منجر نخواهد شد.

البخیتی از ادامه پیشروی در مأرب هم سخن گفت و گفت: مأرب به عنوان اتاق عملیات جنگ علیه صنعاست.

ساعاتی قبل هم منابع دیپلماتیک در عمان به پشت پرده تماس تلفنی آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با همتای عمانی وی که عمدتا درباره یمن متمرکز بود، پرداختند.

این پس از آن رخ می دهد که آمریکا، صنعا را مسئول عدم پیشرفت در مذاکرات دانسته بود.

بلینکن در این تماس تلفنی از تهدید به انزوای یمن عقب نشسته و آنرا در راستای راضی نگه داشتن متحدانش منطقه ای واشنگتن دانسته بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1636

به "ورود هیئتی از دفتر سلطان عمان به یمن برای ملاقات با سران صنعا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود هیئتی از دفتر سلطان عمان به یمن برای ملاقات با سران صنعا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید