کارگزاری ها در خرداد ماه چقدر درآمد داشتند؟ ، سهم مفید و مطلع از معاملات بورس بیشتر شد

به گزارش سبزا، به گزارش خبرنگاران، روز گذشته سازمان بورس و اوراق بهادار تهران گزارش خلاصه معاملات خردادماه شرکت های کارگزاری را منتشر کرد. گزارشی که البته با چند روز تاخیر نسبت به گزارش های قبلی منتشر شد.

کارگزاری ها در خرداد ماه چقدر درآمد داشتند؟ ، سهم مفید و مطلع از معاملات بورس بیشتر شد

بر اساس این گزارش در خردادماه مجموع ارزش معاملات صورت گرفته توسط کارگزاری ها (خرید و فروش) حدود 344 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با اردیبهشت ماه افتی 31 درصدی داشته است. در این میان 21.7 درصد کل معاملات در کارگزاری مفید و 13.8 آن در کارگزاری مطلع صورت گرفته و دو کارگزاری فارابی و مبین سرمایه به ترتیب با 3.5 و 3.25 درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص دادند. این در حالی است که در اردیبهشت ماه سهم کارگزاری مفید و مطلع از کل معاملات بورس به ترتیب 19.5 و 12.5 درصد بود. موضوعی که نشان می دهد طی یک ماه اخیر این دو کارگزاری توانسته اند سهم بیشتری از معاملات بورس را به خود اختصاص دهند.

از سوی دیگر آنالیز درآمد کارگزاری ها از معاملات بورس نشان می دهد با توجه به کارمزد 0.76 درصدی، کارگزاری مفید در خردادماه تنها از معاملات بورس توانسته درآمدی 566 میلیارد تومانی بدست بیاورد که معادل درآمد روزانه 18 میلیارد و 258 میلیون تومان است البته این رقم در ماه گذشته برای کارگزاری مفید 24 میلیارد تومان بود که نشان از افت 24 درصدی درآمد این کارگزاری دارد البته نباید فراموش کرد که ارزش معاملات بورس در این ماه 31 درصد کاهش داشته و افت درآمد مفید کمتر از نرخ افت ارزش معاملات کل بورس بوده است.

کارگزاری مطلع نیز در این ماه چیزی بیشتر از 361 میلیارد تومان درآمد ناشی از کارمزدها داشته که معادل روزانه 11 میلیارد و 645 میلیون تومان است. پس از این دو کارگزاری که با اختلاف در رتبه های نخست قرار دارند، کارگزاری فارابی و مبین سرمایه توانسته اند در خرداد ماه درآمد روزانه 2 میلیارد و 950 میلیون و 2 میلیارد و 742 میلیون تومانی را به ثبت برسانند. البته باید دید با توجه به اختلالات اخیر کارگزاری مطلع سهم این کارگزاری در معاملات تیرماه به چه اندازه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

با این حال و با توجه به رونق بازار سهام و افزایش درآمد کارگزاری ها از این طریق، انتظار می رود خدمات ارائه شده از سوی آنها نیز به همین نسبت بهبود پیدا نموده و ارتقا یابد اما به نظر می رسد تنها خدمات بهبود چندانی نیافته بلکه حجم بالای مشتریان موجب شده تا کیفیت خدمات به شدت تنزل پیدا نموده و اعتراض ها نسبت به اختلال و قطعی در سامانه معاملاتی کارگزاری ها بیش از پیش گردد. هر چند کارگزاری ها نیز بسیاری از این اختلالات را به گردن ضعف سیستم معاملاتی مدیریت فناوری بورس می اندازند.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabza.ir شناسه مطلب: 1052

به "کارگزاری ها در خرداد ماه چقدر درآمد داشتند؟ ، سهم مفید و مطلع از معاملات بورس بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارگزاری ها در خرداد ماه چقدر درآمد داشتند؟ ، سهم مفید و مطلع از معاملات بورس بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید